Blog

Jak zadbać o dobrą atmosferę w pracy?

W pracy spędzamy różną ilość godzin. Niektórzy przychodzą do niej na dwie godziny, inni na dwanaście. Czasem w biurze jesteśmy sami, ponieważ zatrudniliśmy się w małej, rodzinnej firmie. Innym razem nasze biuro to oddzielny boks, obok stu innych. Dziś w większości pracujemy w dużych korporacjach, z wieloma innymi ludźmi. Spędzamy tam mnóstwo czasu, niekiedy zostajemy po godzinach. Czy powinniśmy zatem zadbać o to, by mieć z naszymi współpracownikami dobre relacje? Oczywiście, że tak. Tak naprawdę pół naszego dnia współpracujemy z nimi, dlatego to jaki mamy z nimi kontakt, jest dla nas naprawdę istotne.

Atmosfera pracy bardzo ważna 

Jak byśmy czuli się w miejscu pracy, w którym nikt nas nie zauważa? W którym nie mamy żadnych przyjaciół, nikt nie pomoże nam z jakimś trudnym zadaniem? Z pewnością w naszej głowie pojawiłyby się myśli, że jesteśmy wyobcowani, nie mamy na kogo liczyć, jesteśmy zupełnie sami. Każdego dnia chodząc do miejsca pracy z takim właśnie nastawieniem, po krótkim czasie już bylibyśmy wrakami człowieka. Każdy z nas bowiem potrzebuje akceptacji nawet jeśli może mu się wydawać, że w gruncie rzeczy wcale tak nie jest. Potrzebujemy osób, które będą dla nas życzliwe, pomogą nam gdy nie będziemy potrafili zrealizować jakiegoś zadania, porozmawiają z nami chociaż krótką chwilę podczas przerwy. To naprawdę niezwykle istotne, by tak właśnie mieć w swojej pracy.

Dobre relacje z współpracownikami

Dlaczego zatem powinniśmy mieć dobre relacje z naszymi współpracownikami? Ponieważ ma to bezpośredni wpływ na nasze samopoczucie. Jeśli jest ono dobre i z radością stawiamy się w naszej firmie, wówczas wszystko idzie nam zdecydowanie lepiej. Możemy wykonywać swoje obowiązki szybko i sprawnie, ponieważ mamy pozytywne nastawienie. Czujemy się swobodnie, mamy do kogo otworzyć usta. Nawet najbardziej trudna i wymagająca praca, jest dla nas wówczas przyjemniejsza.

Jak możemy jednak doprowadzić do tego, by cieszyć się właśnie taką atmosferą w miejscu pracy? Powinniśmy być przede wszystkim kontaktowi i przystępni. Nie powinniśmy zamykać się na ludzi, odgradzać od nich. Nie musimy także zakładać, że to ktoś powinien wyjść do nas z inicjatywą, by lepiej się poznać. Nawet jeśli jest to nowa osoba, która dopiero stawia pierwsze kroki w danej firmie. Jeśli wyciągniemy pierwsi rękę, możemy zyskać naprawdę dobrego przyjaciela. Dobrze jest zatem myśleć właśnie tymi kategoriami. Jeśli chcemy mieć dobry kontakt ze współpracownikami, najpierw musimy się o niego postarać. Nic samo do nas nie przychodzi i nigdy nie powinniśmy tego oczekiwać.

Rozmawiaj, nie tylko o pracy

Dobrze jest pochwalić kogoś od czasu do czasu za dobrze wykonaną pracę, zamienić z nim kilka słów podczas jedzenia posiłku, zainteresować się nim jako osobą. Nie musimy robić wielkich rzeczy, by nawiązać z kimś kontakt. Zazwyczaj kilka słów może zburzyć pierwsze bariery i stać się pomostem do tego, by zacząć z kimś budować relację. Warto być też skłonnym do pomocy, gdy ktoś sobie z czymś nie radzi. Jeśli mamy opinię osób pomocnych i życzliwych, inni na pewno będą również tacy wobec nas i przychylnie na nas spojrzą.

Mogą Ci się spodobać

Dodaj komentarz