Blog

Ślubna papierkologia, czyli o zaproszeniach, winietkach i informacjach da gości

Papeteria ślubna zawiera kilka komplementarnych elementów. Ich ilość możesz dopasować, w zależności od wielkości Twojego budżetu, formalności ceremonii oraz ilości zaproszonych gości. Żeby wybrać odpowiednie elementy warto poznać jakie pełnią funkcję.

ZAWIADOMIENIA ŚLUBNE

Zawierają informację o Parze Młodej, dacie i miejscu ślubu. Pozwalają z dużym wyprzedzeniem czasowym dać znać naszym gościom, by zarezerwowali sobie czas na przybycie. Jeśli jeszcze nie przemyśleliście oprawy graficznej zawiadomienia mogą mieć dowolną formę, nawet zabawną.

Informacja powinna zawierać: Imiona i nazwiska Pary Młodej, datę i miejsce wydarzenia.

ZAPROSZENIA NA ŚLUB

Przybierają już formalną postać i najważniejszym z elementów papeterii, dla której winno wybrać się wspólny temat graficzny. Zaproszenia w pierwszej kolejności muszą zawierać informację o Parze Młodej, dacie i godzinie oraz miejscu wydarzenia. Na tej samej karcie można także umieścić informację o przyjęciu weselnym (miejsce, godzina)oraz informację kiedy goście muszą potwierdzić swoje przybycie (tzw. RSVP). Niektóre zaproszenia zawierają także inne informacje np.: jak obowiązuje strój, czy należy przynieść kwiaty czy w zamian kwiatów para młoda prosi o przyniesienie książki.

USTAWIENIA STOŁÓW

Przy wejściu do sali bankietowej warto ustawić makietę informującą o ustawieniu stołów w sali, ich numerach (bądź innym oznakowaniu) oraz listę imienną gości przynależącą do każdego stołu. W ten sposób goście w prosty sposób trafią na swoje miejsce i nikt nie będzie musiał dopytywać się gdzie będzie siedział.

MENU

Zazwyczaj na przyjęciach weselnych obowiązuje ograniczony wybór dań, które wcześniej wybrała dla swoich gości Para Młoda. Warto przed podaniem jedzenia poinformować gości jaka uczta na nich czeka oraz jakie mają możliwości wyboru. Menu zawiera zazwyczaj zupę/przystawkę/danie główne/deser zawierające z czego składa się każde danie oraz w ich kolejności podawania. Dodatkowo można umieścić także wybór win lub drinków czy napoi. Manu można umieścić każdemu gościowi z osobna na jego nakryciu lub poustawiać większe menu na środku poszczególnych stołów.

NUMERY STOŁÓW

Na środku każdego stołu ustaw widoczny numer (lub inne oznakowanie) stołu pozwalające gościom łatwiej znaleźć ich stół a potem miejsce przy stole. Jeśli do papeterii należy także ustawienie stołów, przypilnuj aby wszystko sie zgadzało.

IMIENNE WINIETY /MIEJSCE GOŚCIA PRZY STOLE

Jeśli będziesz mieć więcej niż 15 gości, nie będziesz wstanie poinformować ich gdzie mają zająć swoje miejsce przy stole. Dlatego przy każdym nakryciu najlepiej postawić karteczkę z imieniem i nazwiskiem gościa. Zazwyczaj przy jednym stole siada 8-10 osób. Ponieważ karteczki są dość małe, a lepiej żeby Imiona i Nazwiska gości były dobrze widoczne (szczególnie dla starszych osób) z całego motywu graficznego papeterii warto umieścić tylko jakiś mniejszy element lub fragment grafiki.

PERSONALIZACJA PRZY PREZENTACH DLA GOŚCI

Będziecie rozdawali drobne prezenty dla gości. Umieśćcie na pudełeczkach, torebkach czy opakowaniach małe nalepki lub karteczki z elementem graficznym całej papeterii. Na karteczkach można umieścić krótkie podziękowanie np.: „Dziękujemy, że byliście z nami”. Mogą się tam znaleźć wasze imiona i data ślubu.

PROGRAM CEREMONII

Program przybiera postać małej książeczki, która ułatwia gościom uczestniczyć w całej ceremonii (zazwyczaj kościelnej). Program zawiera wszystkie ważniejsze etapy ceremonii, informuje o kolejności czytań, modlitw, przemówień i pieśni. Na początku programu umieszcza się zazwyczaj informację o świadkach, rodzicach i wszystkich istotnych osobach związanych z ceremonią. Niektórzy na końcu programu umieszczają także rodzaj podziękowań dla osób ważnych w ich życiu lub zmarłych.

INFORMACJA O ZAKWATEROWANIUI MAPY INFORMACYJNE

Dla gości przybywających z daleka i nie znających okolicy ceremonii i przyjęcia weselnego warto przygotować listę okolicznych hoteli i pensjonatów.  Dodatkowo warto wykonać mapę okolicy oraz instrukcję dotarcia na miejsce autobusem, pociągiem lub samochodem. Informacje można dołączyć jako dodatkową kartę do zaproszenia. Jeśli budżet jest ograniczony warto wykonać takie planiki w postaci pdfa i załączyć do e-maili albo wręcz opisać instrukcję w e-mailu. Bardziej techniczni nowożeńcy mogą przygotować taką instrukcję i umieścić ją na swojej stronie internetowej.

PODZIĘKOWANIA DLA GOŚCI

Po swoim ślubie wyślijcie podziękowania dla gości. Karta powinna zawierać motywy graficzne zawarte we wszystkich innych elementach papeterii ślubnej. Treść podziękowania powinna być napisana ręcznie. Podziękować można gościom za przybycie, za otrzymane prezenty, świadkom za ich dodatkową rolę, którą pełnili podczas ceremonii itd.

Mogą Ci się spodobać

Dodaj komentarz