Oprócz samych zalet, jak również korzyści płynących z kampanii reklamowych można wyróżnić również zagrożenia, które są następstwem takich działań. Po pierwsze nie zawsze dane firmy przedstawiają jasno swoje oferty, kamuflują haczyki i inne rzeczy, które wychodzą na jaw po czasie. Jest to przede wszystkim wprowadzanie w błąd odbiorcy, dlatego reklama powinna być czytelna, jasna, i zawierać wszystkie informacje, które mogą wpłynąć na los danego osobnika.
Kolejnym zagrożeniem będzie wzbudzenie w czytelniku, widzu, odbiorcy nadmiernych potrzeb konsumpcyjnych, zachęcając go do tego obrazem, dźwiękiem itp. Bardzo często postawy i zwyczaje wprowadzane przez dane osoby mogą wpłynąć negatywnie na danego człowieka. Poza tym co gorsza, takie przekazy mogą wpłynąć negatywnie na te reklamy z dobrymi intencjami, i rzeczywiście dobrym towarem. Manipulacja za pomocą scen erotycznych, ciała modelek, produktów uzależniających jest kolejnym zagrożeniem płynącym ze złej reklamy, czego dane firmy powinny unikać, i przedstawiać swoje produkty zgodnie z rzeczywistością.