Logo jest to element, symbol lub znak towarowy dla firmy. W skrócie można powiedzieć, że jest identyfikatorem produktu lub każdej organizacji. Logo odzwierciedla styl organizacji, osobowość i cele skierowane do świata zewnętrznego.
Logo Sportowe
Oczywiste jest, że projekty logo sportowego są bardzo odmienne od jakiejkolwiek firmy. Kolory, czcionki, rozmiar i styl odgrywają ważną rolę w zapewnieniu nam wybitnego wzornictwa. To świadczy o determinacji i duchu wygranej danej drużyny. Wszystkie projekty loga sportowego powinny być bardzo dynamiczne i skomponowane z symboli stosowanych dla danego sportu.
Znaczenie Logo sportowego – identyfikacja na lata
Logo jest znakiem wierności i w pewnym sensie oznacza miłość osoby do danego zespołu. Logo sportowe tworzy silny związek między fanami sportu i klubem sportowym. Bardzo często fani kupują przedmioty kolekcjonerskie związane ze sportem, oczywiście z wykorzystaniem logo danego klubu, np. trąbki, szale, czapki. Wyjątkowość logo sportowego polega na wiązaniu sportu i jego miłośników.
Co należy wziąć pod uwagę, aby Twoje logo okazało się hitem?
Podczas projektowania logo weź pod uwagę kilka rzeczy:
1. Jaką dyscyplinę sportu reprezentujesz?
2. Jaka jest główna grupa docelowa Twojej dyscypliny?
3. Co symbolizuje dotychczasowe logo zespołu?
Charakterystyka loga sportowego
Najkrócej można powiedzieć, że sport charakteryzuje wysoki poziom energii, determinacja oraz rywalizacja. Specjaliści i twórcy z zakresu logo sportowego twierdzą, że podczas budowy loga sportowego wymienione cechy muszą mieć graficzne odzwierciedlenie. A oto kilka innych cech mających wpływ na budowę loga sportowego:
1. Kolorystyka -generalnie kolory loga sportowego pokrywają się z barwami klubowymi. Najważniejszą sprawą jest to, aby kolory były żywe i nie raniły naszych oczów. Również należy zwrócić uwagę na to, aby kolorystyka była rozpoznawalna oraz łatwa do zapamiętania.
2. Symbolika – takie symbole jak zwierzęta np. orzeł, jastrząb, byk są bardzo często wykorzystywane podczas projektowania loga sportowego. Zwróć uwagę na to jak sytuacja przedstawia się np. NBA w USA – powszechnie znane BYKI, czyli Chicago Bulls.
3. Nie firmowe – należy pamiętać, aby logo sportowe różniło się od loga firmowego. Oczywistą sprawą jest to, że tworząc wizytówkę klubu mamy całkowicie inny zamiar niż firmy.
Stylistyka logo niesie za sobą przesłanie jakim kieruje się klub sportowy. Jest swego rodzaju identyfikatorem, który potwierdza np. jego rozpoznawalność i wole zwycięstwa. Jak już się pewnie domyślasz jest ono świetnym narzędziem marketingowym. Logo o przemyślanej konstrukcji może przynieść naprawdę duże korzyści.