Ofert hostingu jest bardzo wiele, możemy się więc zastanawiać, jaki sprawdzi się najlepiej na blogu, a jaki na witrynie firmowej. Blogi i strony firmowe bardzo się bowiem różnią pod względem tego, jakie typy treści są na nich zawarte i jakie są potrzeby ich właścicieli. Na co należy zwracać uwagę przy wyborze hostingu? Co jest szczególnie ważne, jeśli interesuje nas założenie strony firmowej, a jakie aspekty są kluczowe w przypadku stawiania bloga czy portalu informacyjnego? Wszystkiego dowiecie się poniżej!
Hosting pod bloga – na co zwracać uwagę?
Blogi charakteryzują się regularnym dodawaniem nowej treści – w przypadku portali informacyjnych można mówić nawet o kilku czy kilkunastu wpisach dziennie. Jest to nie tylko treść w postaci tekstu, ale często też grafiki informacyjne, zdjęcia czy filmiki. Każdy z tych elementów ma swoją wagę, co oznacza, że przestrzeń dyskowa bloga może bardzo szybko się zapełniać.
Dlatego też jest ona jednym z najważniejszych elementów, na które warto zwracać uwagę przy wyborze hostingu, jeśli chcemy założyć własnego bloga czy portal informacyjny. Trzeba przy tym wskazać, że ilość treści, a co za tym idzie, zajęta przestrzeń dyskowa, będą narastać stopniowo, podobnie jak ilość odwiedzających.
Dlatego też zazwyczaj nie trzeba od razu wykupywać bardzo drogiego pakietu z ogromną ilością dostępnej przestrzeni i wysokim miesięcznym limitem użytkowników, ponieważ po prostu nie wykorzystamy ich i tylko niepotrzebnie przepłacimy.
Warto zacząć od małego pakietu i taniego, ale dobrego i stabilnego hostingu, takiego jak ten oferowany przez Hostinghouse.pl. Dzięki temu od początku będziemy mieli dostęp do wysokiej jakości usług, ale nie będziemy płacili za wysokie limity, których początkujący blog nie ma szans wyczerpać. W razie potrzeby, gdybyśmy wykorzystali dostępną przestrzeń lub zanotowali nagły wzrost użytkowników, zawsze można przejść na droższy pakiet.
Jaki powinien być hosting pod stronę firmową?
Strony firmowe, zwłaszcza w przypadku mniejszych firm, często mają zaledwie kilka podstron. Jeśli pojawia się na nich regularnie nowa treść, to na firmowym blogu (który nie zawsze w ogóle istnieje), ale niekoniecznie tak często jak na blogach czy portalach informacyjnych. Również warto zadbać o to, aby przestrzeń dyskowa była dobrze dopasowana, natomiast jest kilka jeszcze ważniejszych elementów.
Bardzo istotne jest bezpieczeństwo, zwłaszcza, jeśli na stronie planujemy zbierać dane osobowe użytkowników poprzez formularze kontaktowe lub systemy rezerwacji spotkań bądź chcemy zaimplementować możliwość wykonywania zakupów. Warto więc wybrać hosting, któremu nie zdarzają się wpadki i wycieki. Dobrze też, jeśli oferuje on w pakiecie z hostingiem SSL.